3 Ocak 2013 Perşembe

Suzanne Collins: Açlık Oyunları Serisi


      İçimdeki karşı konulmaz çok satan seriler okuma sevdası beni bu seriyi almayı zorladı! Bu sevdanın kaynağı tabii ki Harry Potter, hala onu okurken hissettiklerimin peşindeyim... Üç kitaptan oluşan seriyi peş peşe okumadım. Hayır sürükleyici olmadığı için falan değil, kitapların her birini de elime aldığımda bitirmeden bırakmadım, daha uzun sürede okumak için yaptım bunu.
       Bu kitapla ilgili diğer bloglara falan bakarken distopya türü bir kitap olduğunu öğrendim. Distopyayı da öğrenmiş oldum tabii:) Bakın bestsellerlar da insana bir çok şey öğretiyor! Meğer ben distopya türü bir sürü kitap okumuşum çok da seviyormuşum! Bilinmeyen gelecekle ilgili kurgular gerçekten beni hemencecik içine alıyor...
     

 Katniss, kitabın baş karakteri, ne kadar itici bir kızsın ve ne kadar ben merkezci.(ahh kendimi alamıyorum ergen yorumları yapmaktan!) Zavallı Peeta ve zavallı Gale! Bu seriyi gerçekten çok beğendim, severek okudum. Bir tek bende mi oluyor bilmem, böyle sürükleyici kitapları bitirince çok üzülüyorum. Zaten kitapları peş peşe okumama nedenim bu. Neyse ki sonunu kısmen de olsa beğendim. Aslında baya iyiydi. Ama yine de keşke bitmeseydi.

''... bütün mıntıkaların ve Capitolün kendi temsilcilerini seçeceği bir cumhuriyet kuracağız....'' ...''Ve eğer atalarımız bunu başarabilmişlerse, o zaman biz de başarabiliriz.''
Dürüst olmak gerekirse, atalarımızın pek övünülecek bir yanı yoktu. Demek istediğim, savaşlar ve bozulmuş bir gezegenle bizi içinde bıraktıkları durum otadaydı. Kendilerinden sonra gelecek insanları hiç umursamadıkları açıkça belliydi. Yine de, bu cumhuriyet fikri şimdiki hükümetimize göre büyük bir ilerleme gibi görünüyordu.


       Filmi izlemek de güzeldi, ama yine Katniss'i beğenmedim, yani biraz fazla kilolu geldi bana, açlıktan bitap olması gerekirdi. Sonra Peeta kitapta çok daha yakışıklı biri olarak anlatılıyor. Gale için söyleyecek sözüm yok!:) Diğerleri yani kişiler ve oyunlar güzeldi. 

       Ordan burdan edindiğim distopya kitaplar listesi yanıma kar kaldı. Notos'un Ütopya ve Disyopya konulu sayısını kaçırdığım içinse çok üzgünüm... En kısa sürede inşallah onu da edinmeliyim!

         Bir de şu yazıyı bi okumalı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bana Yorum Bırakın!
Yazılarıma yorum bırakmanız beni gerçekten mutlu edecektir:)