31 Ocak 2013 Perşembe

Ahmet Hamdi Tanpınar: Sahnenin Dışındakiler



       KPSS sınavına girdiğime neredeyse sevineceğim, tarih bilgilerim resmen tazelendi hatta tarih öğrendim diyebilirimJ Bunu neden söylüyorum? Çünkü tarihi konulara değinen kitapları okumadan önce ön hazırlık yapmak gerekebiliyor. Sahnenin Dışındakiler de böle bir kitap işte. Bu kitabı okumak isteyenlere bazı önerilerde bulunmak istiyorum: İnkılap tarihine biraz hakim olursanız daha çok zevk alabileceğinize eminim.
 Çünkü bu kitabın konusu 1920lerde geçiyor, haliyle Balkan Savaşları ve sonrası önemli yer tutuyor. Babıali Baskını, Meşrutiyetin İlanı, özellikle 31 Mart Vakası ve elbette Hareket Ordusu hakkında en azından asgari bilgi edinmelisiniz. Mahmut Şevket Paşa hakkında en azından bir vikipedi’ye göz atmalısınızJ Tabii tüm bunlar benim şahsi düşüncelerim, okumanızın verimi için…
       Ben meğer cumhuriyet ilanı ve öncesi zamanları konu edinen kitapları ne çok seviyormuşumJ Kemal Tahir okurken de bu kadar hevesliydim… Tanpınar’ın eşsiz dili, hikayeciliği, zaman içinde seyahatleri bu kitabında da inanılmaz derecede güzel.
       1923 yılında İstanbul Edebiyat Fakültesinden mezun olan Tanpınar Milli Mücadele yıllarında İstanbul’da harika bir gözlemciymiş. Peki Anadolu’da vatanın salahati için uğraşılırken İstanbul gerçekten sahnenin dışında mıydı? Ne yalan söyleyim bu soruyu inkılap tarihi okuduğum zamanlarda hep düşünmüştüm. Belki sizin için de bu güzel kitap bazı cevaplar içerebilir.
       Bir hatanın ancak başka bir hata ile unutulacağını öğreten Tanpınarı yeniden seviyorum!
       Tanpınar’ın zamanı böyle güzel irdelemesini seviyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bana Yorum Bırakın!
Yazılarıma yorum bırakmanız beni gerçekten mutlu edecektir:)